Diskusia

Diskusia (24 reakcií )

  • výborne

    19.2.2012 / Reagovať

    po veľmi dlhej dobe článok, ktorý ukazuje ľudí-podnikateľov, ktorí robia zmysluplnú prácu.

    Prezentácie "neomylných managerov", analytikov a pod. ďalších kecálkov, ktorí nikdy nič skutočne pozitívne neurobili, je asi už trendové. Samozrejme okrem "poctivého" obchodovania na burze, kreatívneho myslenia v tvorení nových finančných produktov, ......

    • Re: výborne

      19.2.2012 / Milan M / Reagovať

      Pripajam sa.
      Bodaj by bolo podobnych clankov viac.
      2-3 tyzdenne by trochu pozdvihli naladu.
      Konecne nieco o kvalitnom a realnom produkte, bez medziclankovych parazitov.
      Na rozdiel od "kuzelnikov" s bezcennymi farebnymi papierikmi a mlaticov prazdnej slamy.
      Takto vyzera poctiva a aj poctivo ohodnotena praca.
      Krasny priklad nepriamej umery medzi realnou, poctivou a potrebnou pracou mala remeselnikov, voci mnozstvu "zivotne potrebnych" bielych golierov.
      Urcite treba aj biele goliere, ale v nasom Bananistane je to presne opacny pomer.

      • Re: Re: výborne

        19.2.2012 / kzr_pzr / Reagovať

        Nechcem vám kaziť radosť, ale: "Cena začína zhruba od tridsaťtisíc korún," - no bežný človek si to asi nekúpi, to skôr ten kúzelník s bielym golierom a kopou bezcenných farebných papierikov...

        • Re: Re: Re: výborne

          19.2.2012 / Milan M / Reagovať

          Pri takom "mnozstve" kvalitnych remeselnikov mate pravdu.
          Mat slusne podmienky a slusne biele goliere, bolo by takych PANOV remeselnikov a ich firmiciek podstatne viac.
          To by uz cenu znizilo a urcite nie na daky velky ukor kvality.
          A to nemam na mysli len vyrobu topanok.
          Je to krizom cez cele spektrum malopodnikania.
          To je tak, ked sa stranicke a sukromne kasy plnia len "darmi" od velkych firiem.
          Uplatky a ulievanie statnych penazi je lahsie vo velkych podnikoch ako u jednotlivcov.
          Preto na nich treba sr..t, ved su to len ho..na.
          Schody sa vzdy umyvaju z hora, len na Slovensku z dola, ten najnizsi a vyssie sa ani nepokracuje.

          • Re: Re: Re: Re: výborne

            19.2.2012 / al0 / Reagovať

            A nezda sa ti ze to tu uz raz bolo ?
            Rozmyslaj.
            Jeden exkluzivny vyrobca sa uzivi. 10 tisic sa ich neuzivi. Nie za cenu tisic eur za par.
            Bude to za 200 eur ? Stale vela, ked v obchode moze clovek kupit dobre topanky za 150. Budu aj pani remeselnici predavat za 150 eur ? Potom to bude este horsia kvalita ako tie boty z dovozu - pretoze vyrobne naklady budu mat neporovnatelne vyssie, tak budu musiet setrit na materialoch.

            Toto vsetko tu uz raz bolo, a trh rozhodol tak, ako rozhodol.

            • Re: Re: Re: Re: Re: výborne

              19.2.2012 / Milan M / Reagovať

              Trh co je na Slovensku povazujes za zdravy?
              Veeelmi pochybujem.
              Vdaka nasim podlpatenym po....m bol doslova roztrhany a zniceny konkurenciou.
              A skoro zadarmo.
              Vzdy platilo, "chces zlikvidovat konkurenciu, kup si ju"
              O cene pracovnej sily ani nehovorim.
              Bola by vyssia keby "niekto" chcel.
              Aj vdaka tomu sme zobraci Europy pojedajuci jej odpad.
              A este mame byt za to vdacny!
              Proti zdravemu trhu nic nemam.
              To co je u nas, je parodia na trh, aj na platy.
              Na to uz prisiel aj Sulik.
              Napriek jeho zaciatocnickym trhovym reciam si to uz priznal.

              • suhlas

                19.2.2012 / tono.hajduk / Reagovať

                do poslednej bodky .. ako keby som ti to mailom poslal :) .. pojedajuci odpad aj s luxusnou dph na potraviny !

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborne

                19.2.2012 / al0 / Reagovať

                hovor sa seba.
                Ja som so svojim platom spokojny.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborne

                  19.2.2012 / Milan M / Reagovať

                  Aj ja a este ako.
                  To ale neznamena ze nemam socialne citenie, alebo ze som na svete sam.
                  Alebo ze nechcem dopriat ludom co makaju ako farebny.
                  Dokonca to nezvalujem ani na nedostatok vzdelania.
                  Ani vsetci vzdelany nemaju slusny plat...
                  Atd. atd. atd.

                  Alebo po tebe potopa?

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborne

                    19.2.2012 / al0 / Reagovať

                    potom neviem koho myslis tymi zobrakmi Europy ktori pojedaju jej odpad.

                    Slovaci sa zle nemaju. A najblizsich par rokov sa budu mat len horsie.

            • Re: Re: Re: Re: Re: výborne

              20.2.2012 / Reagovať

              článok beriem ako ukážku niečoho, možno by pomohlo trošku zložiť klapky z očí?

        • nesuhlasim

          19.2.2012 / tono.hajduk / Reagovať

          osobne si kupujem kvalitnu obuv (nie sice taketo buzi-lakovky, ale skor beznu obuv) situ rucne, ceny sice nie su 1000 EUR ( tie moje okolo 300), ale su vyssie ako "bezne dostupny odpad". Ale v konecnom dosledku to vychadza lacnejsie ! Taketo topanky vydrzia velmiiiiii dlho a co je podstatne, stale sa daju zreparovat ! (viacmenej som si roky topanku nekupil, okrem sportovej obuvy) ... (co sa o lacnych jednorazovkach povedat neda) a k poznamke o analytikoch s bezcennymi papierikmi :) .... pre nich je publikovanie vlastnych spekulacii reklama, osobne si vsak myslim, ze remeselnici (odbornici na slovo vzati) ju nepotrebuju. IMHO ovladat remeslo bude najblizsich 20 rokov obrovska vyhoda - lebo ich jednoducho NIET o uvedenom fakte svedci 30 percent nezamestnanych mladych ludi ..

          • Re: nesuhlasim

            19.2.2012 / Milan M / Reagovať

            Svata pravda.

          • Re: nesuhlasim

            19.2.2012 / kzr_pzr / Reagovať

            V konečnom dôsledku je možné, že to vychádza lacnejšie, ale prakticky si málokto môže dovoliť dať pol výplaty (alebo viac) na jedny topánky (v ktorých sa aj tak nedá chodiť celý rok). Každý však zodpovedá sám za seba, takže už nebudem ďalej rozoberať cudzie topánky.

            Trochu mi vadí ten tón prvých dvoch príspevkov, apriórne odsudzujúci každého, kto nerobí s lopatou, alebo sústruhom. Pretože remeslo síce má zlaté dno, ale že by neexistovali nepoctiví remeselníci, sa asi ťažko dá povedať.

            Keď už sa ale bavíme na takejto krčmovej úrovni, tak by som skôr povedal, že "odrbávajú všetci". Murári, automechanici, obchodníci, lekárnici, štatistici, úradníci, politici - je to jedno. Tak sa nečudujme, že odrbávajú aj manažéri, analytici, kúzelníci a "iní paraziti".

            • fajn, rozdelme svet na majtstrov a financmajstrov

              20.2.2012 / tono.hajduk / Reagovať

              Po majstroch vidno topanky, okachlickovane kupelne, natahanu elektriku, uvareny spenat. Spaetna vaezba okamzita, schopnost ohodnotit vykon jasne citatelna.

              Po financmajstroch zhodnotenie akcii, stabilitu meny, fungovanie hospodarstva, moderovanie motivacie pracovat. Spaetna vaezba v rokoch, schopnost ohodnotit vykon komplexna.

              Tak ma napada - bez topanok je zima, bez elektriky tma a bez spenatu neveselo. Chce sa mi najst nejake pozitivum aj pre tu druhu skupinu, ale napada ma len, destabilizovana mena, fondy od spekulativnych po konzervativne v minuse, neprehladne zadlzovanie, nejasne trendy a naladove predpovede....

              pan hlavny este nam nalejte po pol deci Volatility, Spekulacie s prichutou slaninky do misky a slecne poprosim jednu velku Prognozu.

              • Re: fajn, rozdelme svet na majtstrov a financmajstrov

                20.2.2012 / al0 / Reagovať

                aha, takze ten kto nerobi manualne, musi byt hned "financmajster". Ty vobec nemas obmedzeny pohlad.

              • hah

                20.2.2012 / kzr_pzr / Reagovať

                Máš zaujímavý zmysel pre realitu. Taký čierno-biely. Len škoda, že kvôli tomu nevidíš všetky farby sveta.

                Tak ako si bežný "financmajster" Ferko nevie skontrolovať prácu bežného majstra Jožka, tak si nevie ani bežný majster Jožko skontrolovať prácu bežného financmajstra Ferka. Obaja na spoľahlivú kontrolu potrebujú nezávislého odborníka, ktorému môžu dôverovať.

                Rozdiel je v inom: zatiaľ čo ako-tak kachličkovať dokáže aj Ferko, resp. Jožkovu prácu vie skontrolovať aj Ferkov sused Paľko (veď tiež kedysi v jeden novembrový deň kachličkoval kúpeľňu); Jožko si Ferkove návrhy na "výhodný" bankový/poistný/iný produkt nevie skontrolovať sám (na matematike nedával pozor, veď načo?), ale ani nevie nájsť dôveryhodného poradcu, lebo susedia tiež na matiku a logiku kašľali (alebo mu za to nechce zaplatiť, veď si len prečítal nejaké papiere, kua).

                A preto to má Ferko v odrbávaní Jožka ľahšie, než Jožko v odrbávaní Ferka. A keďže je na Slovensku spravodlivosť v takom stave v akom je, takýmto Ferkom sa celkom darí. V povahe Ferka a Jožka však nie je žiaden rozdiel, keby to Jožko lepšie vedel, tiež by najradšej všetkých Ferkov ozbíjal...

                • Re: hah

                  20.2.2012 / tono.hajduk / Reagovať

                  dakujem Vam obom za reakcie, aj ked ste zo mna trochu vyrobili prostoducheho proletara :)

                  prispevok od kzr_pzr ma velmi potesil, lebo podvedome pochopil o co ide a v podstate alternoval moj povodny prispevok - bohuzial sme svedkami toho, ze zlyhavaju (z roznych dovodov) kontrolne mechanizmi, pre "ferkov" a "jozkovia" toho zacinaju mat dost.

                • Re: hah

                  21.2.2012 / ulicnik24 / Reagovať

                  no z mojich skusenosti ten financmajster sa sice tvari ze jozkovej praci rozumie lebo si mysli ze je cosi viac ale Jozko ho aj tak oklame jedna radost

                • Re: hah

                  22.2.2012 / hulo11 / Reagovať

                  Ono, len aby bolo jasné - pri majstroch Jožkoch tiež neviete skontrolovať prácu, aj keď si nahovárate niečo iné. Ak nestojíte majstrovi za zadkom, neskontrolujete, koľko hodín pracoval a koľko fajčil, koľko lepidla naozaj dal na kachličky a či si jedno vrecko neulial a nepredal dvakrát, neviete, či kachličky po 2 rokoch neopadajú, alebo nepopraskajú...
                  Vidíte pod sadrokartónový obklad, alebo pod omietku? Vidíte, či nie je v hornom rade strechy škridla prasknutá, alebo s obitými ušami a nebude Vám po čase zatekať? Viete skontrolovať kvalitu oplechovania komína bez toho, aby ste čakali 2 zimy so zobytnením podkrovia? Viete skontrolovať straty na teplovodnom potrubí, alebo či sa nebude kanalizačný odtok kvôli nesprávnemu sklonu časom zanášať?
                  Prebrať výsledok práce a skontrolovať kvalitu je ťažké po Jožkovi aj po Ferkovi, hlavne ak nie ste odborník "od fachu".

          • Re: nesuhlasim

            20.2.2012 / fab0 / Reagovať

            Mozes dat nejaky kontakt ak si spokojny?

  • Velmi dobry clanok

    20.2.2012 / fab0 / Reagovať

    ale musim sa podelit o reakciu mojej manzelky..
    Na moju poznamku ze to su topanky na cely zivot odpovedala...."ale ja by som nechcela topanky na cely zivot" :-)

    • Re: Velmi dobry clanok

      20.2.2012 / r.s / Reagovať

      Tym ti chcela nieco naznacit ;-)

  • 22.2.2012 / volim teda som / Reagovať

    tie hnede na prvom obrazku su krasne..... ale uprimne, tieto kydy o vynimocnosti su len ospravedlnenim vysokej ceny...
    ja osobne sa aj o "masovky od batu" staram prikladne a vydrzia mi zopar sezon kym nie su uplne out a nehodia sa stylom ani k konzervativnemu obleku.

PROFIT KOMUNITA

Blogy

Pohľad na život

Pohľad na život

O výnimočnom čitateľskom zážitku

16.5.2012 / Dado Nagy

Prechádzka po črepinách

Prechádzka po črepinách

Počuť myšlienku môžete aj tisíckrát a nezanechá vo vás takú stopu ako zážitok

14.5.2012 / Petra Švorcová

Výhody strachu

Výhody strachu

Keby človek vedel, kedy sa má báť, ušetril by

9.5.2012 / Eduard Žitňanský / 3

Vystrašme deti k poslušnosti

Vystrašme deti k poslušnosti

Báť sa učíme už od detstva

7.5.2012 / Palo Hlubina

Toskánsko nielen pre gurmánov

Toskánsko nielen pre gurmánov

Najradšej realizujem cesty pre ľudí, ktorí už danú krajinu, danú lokalitu poznajú. Toskánsko tu...

2.5.2012 / Ľuboš Fellner / 2

Návod na úspech

Návod na úspech

Aj jedna kniha je niekedy veľa

27.4.2012 / Eduard Žitňanský / 2

Tip na dobrú whisky

Tip na dobrú whisky

Michal Jackson (nie ten spevák) venuje vo svojej knihe whisky z Japonska iba stranu. Japonci sú...

22.4.2012 / Ľuboš Fellner / 2