Keď nápady prídu zvonku

02.07.2013 | Ján Uriga

Inovácie dnes zasahujú aj do nápadov, ktoré určujú chod firmy

Inovácia je dnes vlastná každému odvetviu súčasného biznisu, keďže konkurenčný boj ani zďaleka neutícha. Globálne trhy podporované technológiami sú prakticky stále v pohybe. Firmy si uvedomujú, že prílev nových myšlienok nemôže byť naďalej iba z interných zdrojov alebo úzkeho okruhu konzultantov.

Inovačná schopnosť firiem znamená aj schopnosť maximalizovať externé zdroje s cieľom spoločne vytvárať hodnoty. Priekopníkmi v aktivitách, ktoré smerujú k takémuto prepojeniu, sú firmy v rýchloobrátkovom sektore. K prvým patrila americká spoločnosť Procter & Gamble. Po nej nasledovali ďalšie a z experimentu otvárania sa vonkajšiemu svetu si urobili ťažiskové interné iniciatívy. Napríklad spoločnosť Kraft (dnes Mondeléz) vytvorila Inovačnú kuchyňu a Nokia spustila Ideas Project s cieľom získavať nápady zvonka.

Posun k otvorenému modelu znamená novú výzvu. Treba totiž aj skúsených zamestnancov, ktorí sú schopní túto strategickú otvorenosť manažovať. Zároveň otvára niekoľko základných otázok: Kto by mal manažovať proces spoluvytvárania? Aké schopnosti musí mať a aké zdroje a rozhodovacie právomoci mu prideliť? Firmy teda začali vedomý proces vyhľadávania špecialistov, ktorí dokážu zvyšovať hodnotu prichádzajúcu z externej siete v podobe čerstvých myšlienok.

Na zobrazenie celého článku sa musíte prihlásiť. Registrácia je bezplatná!

Článok vyšiel v magazíne PROFIT 13/2013. Vybrané vydania PROFITU môžete čítať na webe a stiahnuť si ich vo formáte pdf po bezplatnej registrácii. Ak oceňujete čaro printového magazínu, objednajte si predplatné.

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0)

Rubrika: Ľudia a biznis

Diskusia (0 reakcií)